Etos Koopt Dokterdokter.nl En Gezondheidsplein.nl
Etos koopt gezondheidsplatform Solvo, bekend van sites als dokterdokter.nl en gezondheidsplein.nl. Zo hoopt de drogisterijketen ook klanten te bereiken die liever niet naar de winkel komen.
Veel gezondheidsvragen willen mensen eigenlijk maar aan één iemand stellen. Nee, niet de huisarts, maar aan Google.
Anonimiteit wint het steeds vaker van beroepsgeheim, zeker bij zogeheten schaamteklachten. Binnen Europa zijn Nederlanders zelfs kampioen webdokteren: in 2018 zocht 72 procent van de Nederlanders informatie over gezondheid op internet, terwijl het EU-gemiddelde 52 procent was.
6 miljoen bezoekers per maand
Daarom wil Etos als onderdeel van de strategie niet alleen in de winkel, maar ook online meer advies gaan geven. De gezondheidsplatforms die Etos overneemt, worden maandelijks 6 miljoen keer bezocht. Naast adviezen van dokters en deskundigen kunnen bezoekers ook terecht voor producten van de drogist.
Slim inspelen op zoekgedrag
Door in kaart te brengen waar mensen op de sites naar zoeken, kan Etos bovendien slim inkopen, stelt Saskia Egas Reparaz, CEO bij Etos. Als er veel op hooikoortsklachten wordt gezocht, kan de winkelketen antihistamine inslaan. Ook wil de drogist mensen doorverwijzen naar specialisten, om zo in te zetten op dienstverlening.