Wil je online medicijnen bestellen? Hieronder vind je antwoorden op de meestgestelde vragen.
FAQ
Medicijnen die je huisarts of specialist voorschrijft, krijg je meestal vergoed vanuit de basisverzekering. Soms moet je een eigen bijdrage betalen voor jouw medicijn. Het kan ook zijn dat jouw zorgverzekeraar alleen de goedkoopste variant van een medicijn volledig vergoedt. De vergoedingen voor geneesmiddelen tellen bovendien mee voor het verplichte eigen risico.
Als je een medicijn via PilPil.nl bestelt bij Dokteronline of Treated kom je op dit moment niet in aanmerking voor een vergoeding voor jouw medicatie. Biede apotheken zijn namelijk in het buitenland gevestigd en zijn dus niet in Nederland geregistreerd.
Het is mogelijk om online medicatie te bestellen zonder recept van je eigen huisarts. Dat kan door bij een van onze samenwerkende partners een vragenlijst in te vullen met je medische gegevens. Op basis daarvan zal de arts beoordelen of je de gewenste medicatie veilig kunt gebruiken. Als dat zo is, krijg je je jouw bestelling binnen 1 tot 3 dagen thuisbezorgd in een neutrale verpakking. Eventueel kan je bestelling op een andere locatie worden afgeleverd.
PilPil.nl werkt samen met geregistreerde online apotheken, zoals Treated en DokterOnline. Beide worden regelmatig gecontroleerd. Alle partnerapotheken bevinden zich binnen de EU en voldoen aan EU-wetgeving. PilPil.nl is zelf geen apotheek, maar een eHealth-service die meer transparantie wil bieden in het online aanbod van medicatie.
Ja. Alle artsen zijn officieel geregistreerd.
Artsen van Treated staan ingeschreven bij de General Medical Council in het Verenigd Koninkrijk en de apotheekvoorschrijvers staan geregistreerd bij de General Pharmaceutical Council. Veiligheid heeft absoluut de hoogste prioriteit voor artsen. Er worden alleen recept uitgeschreven als men overtuigd is dat deze veilig voor je zijn.
DokterOnline heeft afspraken met diverse gekwalificeerde artsen in Europa. Zij zijn deskundig, gecertificeerd en officieel geregistreerd. Regelmatig is er contact over het assortiment, anamnese vragen en medische richtlijnen, zodat je de hulp krijgt die je nodig hebt.
De arts raadpleegt jouw medische vragenlijst, kijkt naar je klacht en je medische geschiedenis. Vervolgens bepaalt de arts of behandeling nodig is en zo ja, welke behandeling. Hierbij neemt hij/zij de eventuele aangegeven voorkeursbehandeling mee. Veiligheid heeft de hoogste prioriteit. De arts zal alleen een recept uitschrijven wanneer hij er zeker van is dat het geschikt is voor je. De artsen zijn volstrekt onafhankelijk en uitsluitend zij beoordelen of er een recept aan je wordt verstrekt en welke medicatie wordt voorgeschreven. Nadat de arts je een consult heeft verstrekt, ontvang je per e-mail een nazorglink. Heb je vragen aan de arts, dan kun je die via de nazorglink stellen.
De naam van de arts kun je altijd terugvinden in de bevestigingsemail die je ontvangt nadat hij jouw aanvraag heeft beoordeeld. In deze e-mail vind je tevens het officiële registratienummer van jouw behandelend arts, alsook een digitale link naar de regulerende instantie in het EU-land waar deze arts werkzaam is. Met deze informatie kun je eenvoudig zijn of haar registratie (online) verifiëren.